Dukano, Atkinsono ir Paleo dietos pliusai ir minusai

Dukano, Atkinsono ir Paleo dietos ko gero labiausiai ?inomos Lietuvoje. Daugelis susi?avi j? ?adamais rezultatais, ta?iau apie galimas pasekmes greitai suliekn?ti norintys ?mon?s nesusim?sto… Sveikos mitybos specialistas Tomas Lenart analizuoja ?i? diet? privalumus ir tr?kumus.

Tomo Lenart teigimu visos ?ios dietos yra i? esm?s baltymin?s dietos su tam tikrom modifikacijom.zuvist

Bendri privalumai:
1. Daugeliui ?moni? lengvai suprantamos.
2. S?lyginai nesunku laikytis (d?l to, kad nuo didelio baltym? kiekio ?mogus jau?iasi pakankamai sotus, nereikia badmiriauti.
3. Priklausomai nuo to kaip grie?tai ?i? diet? laikomasi, visos duoda pakankamai greitus, trumpalaikius rezultatus. T.y. ?mogus pamato rezultat?, yra tam tikras stimulas veikti toliau.
4. Visos ?ios dietos pasisako u? greit? angliavandeni? (cukraus, saldumyn?, baton?, pyrag?, sald?i? g?rim? ir pan. produkt?) ribojim?.

Bendri minusai:
1. Trumpalaikiai rezultatai. Nors i? esm?s vis? diet? k?r?jai teigia, kad j? rezultatai yra ilgalaikiai, realyb? tokia, kad rezultatai yra tol, kol laikomasi dietos. T.y. sugr??us prie pradin?s mitybos, su kaupu sugr??ta ir kilogramai… N?ra, nebuvo ir nebus tokios dietos, papild?, priemoni? kuri? pavartojus vien? kart? rezultatas likt? visam gyvenimui. I?skyrus nanorobotus, kurie gal?t? b?ti vien? kart? patalpinti ? organizm? ir vis? likus? gyvenim? nuolat kontroliuot? m?s? organizmo metabolizm? bei kitus procesus, ta?iau kol kas tai vis dar mokslin? fantastika. Taip pat kaip vien? kart? so?iai privalgius negalime b?ti sot?s iki gyvenimo galo. Tai ne tik Dukano, Atkinso ar Paleo diet? problema, bet bendrai vis? diet? problema.
Vienintelis kelias ? ilgalaik?, stabili? svorio korekcij? yra ilgalaikiai gyvenimo b?do poky?iai. ?ia i?kyla fundamentali problema: Kuo dieta duoda greitesnius rezultatus, tuo ji yra didesnis stresas, o kartais ir ?ala organizmui, psichikai, sveikatai. Tai rei?kia, kad tokios dietos laikytis mes gal?sime trumpesn? laik?, tad ir rezultatai bus trumpesniam laikotarpiui. Kuo rezultat? norime ilgalaiki?kesni?, tuo ma?iau turime prievartauti savo organizm?, atitinkamai tie rezultatai l??iau ateina.

2. Visos ?ios dietos remiasi dideliu kiekiu (da?nai pertekliniu) baltyminio maisto, kas r?g?tina organizm? (ko pasekoje vyresniame am?iuje galimi kaul? i?ret?jimai ir l??imai), apkrauna kepenis, inkstus, gali sukelti viduri? u?kiet?jimus, didina v??ini? susirgim? rizik? ypa? plonojo ?arnyno ir storosios ?arnos…

3. Lyginant ?ias dietas tarpusavyje, saky?iau, kad ?alingiausia (nors lengviausiai suprantama ir ko gero daugeliui lengviausiai prieinama) yra Atkinso dieta. Kuomet neribojamas baltym? ir riebal? (ypa? so?i?j?) kiekis, bet smarkiai ribojamas toki? gerai sveikatai palaikyti reikaling? produkt?, kaip dar?ov?s ir vaisiai kiekis. ?ios dietos pasekoje programuojama vitamin?, mineral?, antioksidant?, l?stelienos, fitomed?iag? deficito problema.
Ma?iausiai ?alinga ar ?iuo atveju geriausia yra Paleo dieta, kurios metu smarkiai ribojami saldumyn?, duonos, pyrago gamini?, kito stipriai perdirbto ir apdoroto maisto kiekiai (kas visais atvejais manau yra gerai). Tinkamu maistu laikomi rie?utai, s?klos, nat?ral?s aliejai, vaisiai, dar?ov?s, o dietos pagrind? sudaro baltyminis maistas (m?sa, ?uvis, kiau?iniai).
Dukano dieta i? esm?s yra yra tarpinis variantas tarp Atkinso ir Paleo dietos, tiesiog suskirstytas etapais ir i?temptas laike.

Ideali dieta. Jei paimti Paleo diet? ir mitybos pagrindu padaryti ne baltymin? maist?, o dar?oves (tiek ?alias, tiek virtas, tro?kintas, apie bulvytes fri, cepelinus, v?darus ?iuo atveju nekalbama) ir vaisius, uogas (ypa? ?vie?ius, augan?ius vietoje, ne konservuotus, d?iovintus ar juolab virtus cukruje), ir tik tada eil?je d?ti baltymin? maist?, na ir atitinkamai s?klos, rie?utai, vertingi aliejai. Galima papildyti ir nat?raliais, nesaldintais pieno produktais (var?k?, kefyras, jogurtai, pasukos). Tuomet, tai gal?t? b?ti puikus pamatas m?s? sveikos mitybos ir ilgalaikio liekn?jimo planui.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *