Ką daryti jei nekrenta svoris

Jau kurį laiką norite sulieknėti. Viskas einasi pagal planą, kilogramai tiesiog tirpsta ir atrodo niekas nebesutrukdys pasiekti norimų kūno linijų. Tačiau ateina ta diena, kai užlipus ant svarstyklių svoris lieka tas pats arba net padidėja. Šis svorio stabilizavimasis nutinka labai dažnai, kartais tai užtrunka tik kelias dienas, savaitę, o kartais ir daug daugiau laiko…

Dažniausiai žmonės sunerimsta – stengiasi taip pat kaip ir prieš tai, bet svoris nekrenta nors tu ką. Sunerimti nereikia, tai yra visiškai normalu ir nutinka daugumai lieknėjančių. Pateikiama jums 5 priežastis ir sprendimo būdus ką daryti su sustojusi kristi svoriu.

1. Kuo daugiau sulieknėjama, tuo mažiau svorio numetama.
Deja, bet tokia yra tiesa. Mūsų kūnas nemėgsta pokyčių ir visada bando išlikti tokioje pat būsenoje. Taip pat kūnas prisitaiko ir prie lieknėjimo. Kuo daugiau sulieknėjama, tuo sunkiau tampa numesti svorį. Todėl nereiktų tikėtis, kad svoris kris taip pat lengvai kaip pačioje pradžioje. Tikėtina, kad svoris nustos kritęs ar net truputėli pakils, o tada vėl pradėsime svorio metimo kelionės etapą.
Ką daryti? Išeitis labai paprasta, bet tuo pačiu ir sudėtinga – labai svarbu svorio metimo planas ir savęs stebėjimas. Jeigu svoris nustojo kristi savaitę arba dvi, tai yra ženklas, kad reikia kažką keisti.

2. Svarstyklių magija
Taip pat dažnai pasitaikanti problema yra tai, kad svoris nekrenta nors kūno proporcijos keičiasi. Tai reiškia, kad kūnas galėjo priaugti daugiau raumeninės masės ir numesti riebalų, bet svoris išlieka toks pat. Tokiu atveju kūno riebalų procentas keičiasi, o ir apimtys turėtų sumažėti. Vos pradėjus lieknėti dažnai svoris keičiasi labai nežymiai, nors štai kūno linijos tiesiog akyse mažėja.
Ką daryti? Norint išvengti svarstyklių apgaulės patartina reguliariai save išsimatuoti. Jeigu yra galimybės galima pasitikrinti kūno riebalų procentą, tačiau patartina to nedaryti bet kur, matuojantis ant kai kurių automatų paklaida gali būti milžiniška.

3. Pergalvokite ką valgote.
Vienas iš svarbiausių punktų yra mityba. Visi pastoviai akcentuoja, kad reikia susitvarkyti mitybą. Kai kurie laikosi įmantrių dietų arba mitybos planų, tačiau svoris anksčiau ar vėliau nustoja kritęs visiems. Egzistuoja kelios priežastys. Jeigu svorį mesti sekėsi gerai ir jis pradėjo nebekristi, gali būti, kad reikia iš naujo atkreipti dėmesį į tai ką valgote. Jeigu prieš du mėnesius užteko truputėlį pakoreguoti tai ką valgote, svoriui sustojus kristi reikia vėl apsvarstyti ar nereiktų nieko pakeisti. Taip pat gali būti, kad staiga pradėjote valgyti labai mažai ir kūnas bandydamas tam pasipriešinti stengiasi kuo labiau išlaikyti esamas energijos atsargas kūne (riebalus).
Ką daryti? Iš tikrųjų neverta supanikuoti ir mesti viską. Sveikos gyvensenos specialistas Dainius Vyšniauskas pataria nesukomplikuoti gyvenimo ir pabandyti 4 dienas rašyti mitybos dienoraštį (kiek, ko ir kada valgome, bei geriame). Kartais to užtenka, kad žmonėms tarsi atsivertų akys ir tada jau patys suprastų ką reikia keisti. Jeigu vis tiek neįsivaizduojate ką daryti toliau – kreipkitės į specialistus. Dažnai bandome patys išrasti ratą ir sugaištame labai daug laiko, kai tereikia paprašyti pagalbos ir gyventi tampa daug lengviau.

4. Kaip sekasi sportuoti?
Net neabejojame, kad visi sąžiningai lankantys lieknėjimo programą gali neskaityti šios pastraipos. Tačiau jeigu paskutiniu metu teko praleisti vieną, kitą treniruotę – tai taip pat gali paveikti svorio kritimo sustojimą. Kartais net nepastebime kai praleidžiame vieną treniruotę, mažiau vaikštome ar daugiau sėdime. Tada nepastebimai sulaukiame pasekmių – svoris nebekrenta.
Ką daryti? Patariame laikytis užsibrėžto tikslo ir nepraleisti treniruočių, taip pat reiktų atkreipti dėmesį ar neteko paskutiniu metu mažiau judėti kasdieniniame gyvenime.

5. Vitaminai ir kiti mikroelementai.
Ir paskutinis, bet taip pat labai svarbus punktas – jeigu kūnui trūksta kai kurių vitaminų arba mineralų, svorio metimas tampa sunkia užduotimi. Pavyzdžiui, trūkstant vitamino D per mėnesį galima numesti 1 kilogramu mažiau nei įprastai. Nors atėjus pavasariui daug kam trūksta vienokių ar kitokių mikroelementų, tokios situacijos ypač būdingos tiems kas laikosi įvairių dietų. Laikantis dietos organizmas gali visiškai nebegauti svarbių vitaminų arba mineralų. Tol, kol organizmas naudoja sukauptas to elemento atsargas svoris krenta, tačiau atsargoms svoris pradeda sustoti kritęs ir tada žmogus lieka nežinioje.
Ką daryti? Stenkitės maitintis įvairiai ir subalansuotai: nepamirškite kai kurių daržovių bei jūros gėrybių. Taip pat nepasikliaukite maisto papildais aklai. Kartais užtenka

O apibendrinant, kaip mitybos specialistas Tomas Lenart ir minėjo, labai svarbu atrasti priežastį kodėl svoris nekrenta, tada bus daug lengviau pratęsti lieknėjimą. Visada galima išbandyti vieną ar kitą būdą, bet tiksliai nežinant kodėl tai darome galime tik švaistyti laiką arba net pakenkti sau ir lieknėjimui.
Priežasčių kodėl sustojo kristi svoris yra gan nemažai tad ir sprendimo priemonės gali smarkiai skirtis. Jeigu po nedidelių mitybos pokyčių (pvz. sumažinam saldumynų kiekį) organizmas apsipranta prie gaunamo mažesnio energijos kiekio, tada reiktų dar šiek tiek daugiau pamažinti kalorijų kiekį atmetant kitus mūsų organizmui nevertingus maisto produktus. Jei po griežtų dietų nualinamas organizmas ir drastiškai sumažėja raumenų kiekis, atvirkščiai reikėtų padidinti gaunamų kalorijų kiekį, tačiau didinant sveiko, vertingo maisto kiekį.

Bendra taisyklė visiems atvejams būtų peržiūrėti savo mitybą – kokį maistą aš valgau, ir iš to atrinkti kokie produktai yra mažiausiai vertingi man, tuos mažiausią naudą organizmui duodančius produktus reiktų keisti sveikais produktais. Kai kuriais atvejais užtenka padidinti omega 3 rūgščių kiekį mityboje. Sprendimų būdų yra gan nemažai, svarbiausiai teisingai suprasti kodėl svoris nustojo kristi, tada sugrįš ir rezultatai.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *