Iškrovos dienų nauda sveikatai ir lieknėjimui

iskrovos diena

Iškrovos diena gali būti lengvesnė ir sveikesnė dietos alternatyva įsitikinę – Lieknėjimo ir sveikatingumo centro mitybos specialistai. Tačiau iškrovos diena naudinga ne tik lieknėjimui, ji daugiau naudos atneša sveikatai, bei lieknai talijai.

Iškrovos dienos palengvina virškinimą, skatina medžiagų apykaitą, padeda suvirškinti perteklinį maistą. Sumažinus suvartojamo maisto kiekį sumažėja skrandis, nyksta polinkis persivalgyti. Organizmas atsikrato užsilaikiusių skysčių, be viso to dar ir aktyvizuoja imuninę sistemą ir organizmo regeneracijos procesus.

Ypač iškrovos diena naudinga po persivalgymo. Jei pvz.: per Velykas ar Kalėdas persivalgėte, tai pasidarius iškrovos dieną greičiausiai išvengsite svorio priaugimo po švenčių. Šiuo atveju iškrovos dieną darome praėjus 1 dienai po persivalgymo. Pavyzdžiui persivalgėme sekmadienį – iškrovos dieną daromės antradienį!

Lieknėjant per vieną iškrovos dieną galime netekti nuo kelių šimtų gramų svorio iki 1,5 kg. Dažniausiai svoris iškrovos dienos metu krinta po truputi, bet stabiliai, tad geriausia iškrovos dienas daryti ne ilgesnes nei 1 diena ir reguliairiai 1 per savaitę ar 1 kartą per dvi savaites.

iškrovos diena
Laiku padaryti iškrovos diena gali padėti nepriaugti svorio po persivalgymo

Nauda sveikatai

Iškrovos diena naudinga ir esant tam tikriems susirgimams, čia iškrovos dienos veikia kaip ligos paūmėjimų profilaktika. Pavyzdžiui, esant artrozei, rekomenduojamos agurkų iškrovos dienos, hipertonijai – bulvių, diabetui – daržovių, inkstams naudingos arbūzų dienos.

„JAV atlikti tyrimai teigia, kad trijų dienų badavimas gali aktyvizuoti imuninę sistemą. Tačiau be tinkamo pasiruošimo ir žinių kaip tas badavimas turi vykti jo tikrai nerekomenduoju taikyti“, – sako Lieknėjimo centro mitybos specialistas Tomas Lenart. Mitybos specialisto teigimu imuninės sistemos ir organizmo regeneracijos procesai aktyvizuojami jau po vienos dienos iškrovos (badavimo).

„Saldumynai, gyvūninės kilmės baltyminiai produktai, stipriai perdirbtas, konservuotas, apdorotas maistas, vandens trūkumas, poilsio ir judėjimo stoka, stresas slopina imuninės sistemos veiklą ir organizmo atnaujinimo procesus. Tinkamai pasirūpinę šiais dalykais net be iškrovos dienų galime aktyvizuoti imunitetą“, – teigia mitybos specialistas Tomas Lenart.

Nepalyginamai geriau laikytis vienos iškrovos dienos per savaitę, tačiau nuolat, kiekvieną savaitę, bet ne badauti ilgai ir priebėgom.

Ilgesnis badavimas priklausomai nuo žmogaus organizmo būklės, gyvenimo būdo, gali ne paskatinti, o atvirkščiai, slopinti imuniteto veiklą, tad visur turi būti saikas.

Imuninę sistemą taip pat aktyvizuoja ir saikingas fizinis krūvis.

Taip pat skaitykite:
Kaip nepriaugti svorio per Kalėdas svečiuose >>>
D
ar vienas aktualus šaltinis:

Kaip laikytis iškrovos dienų >>>