Kaip nepriaugti svorio per Kalėdas svečiuose

kaip nepriaugti svorio per sventes

Kaip neprigauti svorio per šventes – pastaruoju metu, tai dažnas klausimas, kurį girdi Lieknėjimo centro specialistai.
Nemaža dalis Lieknėjimo ir sveikatingumo centro klientų skundžiasi kiekvienais metais per Kalėdų šventes priaugantys po kilogramą ar pora, kurie po švenčių neretai niekur nedingta. Susibūrę Lieknėjimo ir sveikatingumo centro specialistai dalinasi patarimais, kaip per šventes svečiuose nepriaugti svorio.

mankšta degina kalorijas
Sudeginkit kalorijas dar prieš einant į svečius

Sudeginkit kalorijas!
Prieš einant į svečius pajudėkit! Jei šventės dieną sudeginsit daugiau kalorijų, tai sąžinė bus ramesnė, kai suvalgysite daugiau maisto nei įprasta.

Neikite į svečius tuščiu skrandžiu
Jei į svečius ateisite tuščiu skrandžiu, tai bus didesnė tikimybė persivalgyti. Truputi užkąskite maisto, kuris neskatina apetito pvz.: mėsa, žuvis, kiaušiniai.

Maistas į svečiams ir sau
Maistas
gali būti ir puiki dovana, o ypač jei įtariate, kad svečiuose gali nebūti sveikų ar mažo kaloringumo patiekalų.

Būkit savarankiški prie šventinio stalo
Svečiuose į savo lėkštę maisto dėkitės patys. Lietuviai vaišingi, jei tik mamytės ar tetulytės turės progą Jūsų lėkštė puikuosis bus 2-3 kartus daugiau maisto, nei Jūs norėtumėte suvalgyti.

Pakilkite nuo stalo
Nemaža šventinio bendravimo dalis vyksta prie stalo – pabandykit pakeisti šią tradiciją, įtraukite Kalėdinių žaidimų ar tiesiog išeikite pasivaikščioti. Jei susidūrėt su pasipriešinimu ir giminės niekur nenori judėti, tai esant galimybei pasišalinkit nuo stalo pvz.: pažaisti su vaikais.

Gerkite vandens
Kodėl? Skrandis bus pilnesnis, mažiau norėsis prisivalgyti, mažiau išgersite saldžiųjų gėrimų, kurie turi daug kalorijų.

Alkoholis irgi turi kalorijų
Nesinori gerti alkoholio? Bet žinote, kad šventėje jo tikrai bus ir Jus ragins pakelti taurelę, pasakyti tostą ir pan. Atsineškite savo nealkoholinio gėrimo (vyno, punšo), turėkite po ranka. Lieknėjimo ir sveikatingumo centro mitybos specialisto patikrintas receptas: jei kas nors per šventes įkyriai pradeda siūlyti gerti alkoholį, tai Jūs taip pat įkyriai pradėkite siūlyti paragauti nealkoholinį vyną. Kitas variantas galima pasakykite, kad skauda skrandį ir negali gerti.

Nedidelės porcijos – lieknesnei figūrai po švenčių
Kalėdų vaišes ragaukite nedidelėmis porcijomis. Per šventes prie stalo bendraujame didžiumą laiko, tad jei iš karto prisėdę neragausit, o sočiai pavalgysit, tai galiausiai kai jau būsite sotūs Jus giminaičiai vien ragins paragauti kitų patiekalų, tad galiausiai persivalgysite.

Jei į svečius atėjome išalkę
Jei išalkę atėjom į svečius, verta pradėti valgyti ne nuo mėsiškų patiekalų, o nuo angliavandeninių užkandžių, vaisiai, duonos gabaliukas, gal net saldaus pora kasnių, greičiau kilsteli gliukozės kiekis kraujyje ir būna lengviau sukontroliuoti apetitą – tikina Lieknėjimo ir sveikatingumo cento mitybos specialistas Tomas Lenart!

Ką daryti persivalgius per šventes?
Jei svečiuose visgi persivalgėte, tai dar tą pačią dieną atlikite kelias diafragminio kvėpavimo (Body Flex) pratimus, tai ne tik sudegins šiek tiek kalorijų, bet ir pagerins virškinimą. Lieknėjimo ir sveikatingumo centro vadovė Lina Smaidrytė teigia, kad diafragminio kvėpavimo metu yra masažuojami mūsų vidaus organai, kepanys, kasa ir kt. dėl ro gerėja virškinimas, peristaltika, dingsta vidurių užkietėjimas.
Po persivalgymo praėjus dienai rekomenduojama pasidaryti iškrovos dieną, kai pvz.: visos dienos metu valgomos tik salotos arba tik grikiai. Tai padės sukontroliuoti svorį, kad perteklinės kalorijos ilgam nenusėstų ant mūsų talijos.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *