Liemens ir klubų santykio palyginimas tiksliau nei KMI

Užmirškime kūno masės indeksą. Kaip nustatyti ar esate sveiko kūno svorio. Kūno masės indeksas nepamatuoja, kiek riebalų yra kūne. Tam, kad tiksliai nustatytumėte ar esate sveiko kūno svorio jums tereiks matavimo juostos…

Neseniai rašėme apie kūno įvaizdį ir prašėme jūsų atpažinti, kurios iš moterų paveiksliukuose turi viršsvorio (straipsnis čia >>>). Paveiksliukas buvo paremtas kūno masės indeksu, kuris leidžia įvertinti ar svoris yra normalus. Viskas atrodo labai paprasta, jeigu žmogus gauna didesnį skaičių nei 25 – viršsvoris. Deja, viskas nėra taip lengva, vis daugiau mokslinių tyrimų parodo, kad kūno masės indeksas nėra pats geriausias būdas nustatyti viršsvoriui ir sveikam kūno svoriui.

Žmonės, kurie turi daugiausia antsvorio ant juosmens (dar vadinama „obuolio“ kūno forma) turi daug daugiau rizikos susirgti įvairiomis ligomis nei žmonės, kuriems didžioji dalis antsvorio susikaupia ant klubų ar tolygiai po visą kūną

Žmonės, kurie turi daugiausia antsvorio ant juosmens (dar vadinama „obuolio“ kūno forma) turi daug daugiau rizikos susirgti įvairiomis ligomis nei žmonės, kuriems didžioji dalis antsvorio susikaupia ant klubų ar tolygiai po visą kūną

Bėda ta, kad kūno masės indeksas nepamatuoja kiek riebalų yra kūne. O tai ir yra vienas iš didžiausių rizikos faktorių. Mokslininkai iš Kanados pastebėjo, kad žemas kūno masės indeksas nereiškia ilgesnės gyvenimo trukmės. Tai yra, žmonės turintys „viršsvorio“ pagal kūno masės indeksą gali gyventi ilgiau nei neturintys.
Taip pat, indeksas pamatuoja viso kūno masę, tai yra ir raumeninę masę.

Problema su viršsvoriu yra ta, kad kūno riebalų kiekis būna per didelis, o raumenų per mažas. Raumeninė masė pagreitina medžiagų apykaitą, o jeigu jos nėra, apykaita sulėtėja ir pradeda kauptis viršsvoris.

Išsiaiškinome, kad kūno masės indeksu pasitikėti negalime, lieka klausimas, ką daryti toliau? Dauguma mokslinių tyrimų rodo, kad geriausias rodiklis yra kūno riebalų procentas. Kūno riebalų procentas parodo tikrąją situaciją, net jei svoris atrodo normalus pagal kūno masės indeksą.

Deja, nustatyti tikslų kūno riebalų procentą kainuoja gan daug ir dažniausiai tai ir neprieinama priemonė. Tačiau yra ir pigesnis būdas įvertinti ar esate sveiko kūno svorio – pažiūrėti, kur susikaupia daugiausiai riebalų.  Iš tikrųjų, žmonės, kurie turi daugiausia antsvorio ant juosmens (dar vadinama „obuolio“ kūno forma) turi daug daugiau rizikos susirgti įvairiomis ligomis nei žmonės, kuriems didžioji dalis antsvorio susikaupia ant klubų ar tolygiai po visą kūną.

Tam, kad tiksliai nustatytumėte ar esate sveiko kūno svorio jums tereiks matavimo juostos. Vienas iš geriausių ir paprasčiausių rodiklių yra liemens ir klubų santykis. Tereikia išmatuoti liemenį  ir klubus, bei padalinti šiuos du skaičius (liemens apimtį padalinkite iš klubų apimties). Vyrams, šis santykis neturėtų būti didesnis nei 0.9, o moterims ne didesnis nei 0.83. Jeigu liemens – klubų santykis yra didesnis, reiškia reikia susirūpinti ir pagalvoti apie svorio metimą/kūno proporcijų keitimą.

“Mielos lieknėjimo programos dalyvės, nenusiminkite jei Jūsų liemens – klubų santykis buvo didesnis. Lieknėjimo centro apimčių mažinimo programoje nuo liemens vidutiniškai numetama 4 cm per dvi savaites. Atsikračius tų 4 centimetrų ir liemens – klubų santykis ženkliai pasikeis į gerąją pusę”, – sako Lieknėjimo ir sveikatingumo centro vadovė Lina Smaidrytė.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *